سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ |۳۰ محرم ۱۴۴۶ | Aug 6, 2024
کد خبر: 1174839
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۷
ساوه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا ساوه گفت: شروع جاذبه مغناطیس حسینی در روز اربعین است، این همان مغناطیسی است که امروزه با گذشت قرن‌های متمادی در دل همه ماست.

خانم زهرا مدنی، مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا ساوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اراک، بیان کرد: همواره آیین‌ها و ادیان مختلف با هدف همبستگی میان پیروان و هویت بخشی به جریان اجتماعی خود ایامی را در سال مشخص کرده و پیروان خویش را ملزم به شرکت در این اجتماعات می‌کنند.

وی گفت: یکی از پیامدهای این گونه تجمعات نمود جهانی و به نوعی تبلیغ آن جریان اجتماعی است که معمولاً در جامعه جهانی تأثیرگذار است مانند عید پاک روز دینی مسیحیان یا پوریم که یکی از اعیاد بزرگ مذهبی در دین یهود است، این مراسمات در کنیسه‌ها برگزار می‌شود، همراه با خواندن کتاب به جشن می‌پردازند اما همه ساله حدود ۶ میلیون مسلمان از سراسر دنیا نیز در ایام حج به مکه سفر می کنند اما به واسطه محدودیت‌های اعمالی از سوی حکومت هیچگاه اسلام ناب محمدی و معارف علوی نتوانسته در حج آن گونه که بایسته است تبلیغ و تبیین شود؛ لذا اجتماع بزرگی که می‌تواند ظرفیتی جهت همبستگی شیعیان باشد به خط مقدم شبهه افکنی علیه مذهب اثنی عشری تبدیل شده است.

مدنی تصریح کرد: خلأ وجود اجتماعی عظیم و بین المللی در میان شیعیان را حضور میلیونی در ایام اربعین پر می‌کند، کربلا می‌تواند نماد تبلور وحدت و بیعت با امام باشد که نمودی جهانی خواهد داشت.

وی افزود: شروع جاذبه مغناطیس حسینی در روز اربعین است، این همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرن‌های متمادی در دل من و شماست.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا ساوه در ادامه گفت: ناگفته نماند در این ایام سراسر شور توأم با معرفت و در مسیر طریق الحسین که از شهرهای مختلف به کربلا منتهی می‌شود، شیعیان همدیگر را فقط با این دو عنوان می‌شناسند، زائر الحسین(ع) یا خادم الحسین(ع) که این خود شیوه و مظهری از سبک زندگی اسلامی است.

وی تاکید کرد: از مطالعه سیره ائمه علیه السلام اینطور برداشت می‌شود که آن حضرات می‌خواستند که روز به روز بر توجه مردم به آن حادثه افزوده شود و ظاهراً این تاکیدات بر گریه بر امام حسین(ع) به خاطر این است که این عزاداری‌ها مقدمه‌ای باشد برای تفکر و تدبر مردم در این حادثه عظیم.

مدنی ابراز داشت: هدف اهل بیت علیهم السلام از آن همه تاکیدات بلیغه بر عزاداری سالار شهیدان همان هدف خود حضرت امام حسین علیه السلام از قیام بوده است به عبارت دیگر آنچه را امام حسین علیه السلام با قیام خود دنباله بود ما موظفیم در عزاداری‌های آن حضرت دنبال نماییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha